Vad fan har hänt?

Allvarligt? Det här kan inte vara bra. Nu har jag för tredje gången kokat kaffe bara åt mig själv. Jag som annars bara brukar dricka kaffe när jag är går ut och fikar eller typ på jobbet. Att koka en kopp bara åt mig när jag sitter ensam hemma har fram tills i torsdags känts helt otänkbart. Men torsdag och fredag hade vi eget arbete i skolan och man förpassades till att sitta hemma och läsa och skriva. Problemet när jag är hemma och tar det ganska lugnt är att jag blir sugen. Jag vill okynnesäta. Typ choklad eller kakor eller liknande. Det är inte så konstruktivt när jag hoppas på att snarast få ordning på min kost och träning. Så jag kokade och drack massa te. Och helt plötsligt fick jag för mig att koka lite kaffe. Och det var gott. Jag kan se att detta hade kunnat utvecklas till ett beroende. Vi får väl se.
Igår var jag också victor till IKEA och kom hem drygt 3000:- fattigare men mycket nöjda men vår fångst. Idag har förmiddagen gått åt till att få allting i ordning och nu är det bara kvar att skruva upp våra fönsterbrädor - sedan är lägenheten helt färdig. Det känns fantastiskt skönt. Fint blev det också! Kom och titta så får ni se! Jag bjuder på te. ...Eller kaffe? ;)

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Jag har också märkt att jag får i mig abnorma mängder med te när jag skriver eller jobbar med tidningen hemma nu för tiden :P. Men det är liksom härligt att ha vid sig när man sysslar med sånt :).

2012-09-09 @ 17:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0