Fantastisk gratäng

Igår gjorde jag en riktigt god gratäng till middag och därför bil jag delge er mitt smaskiga recept!
I vanlig ordning har jag inte mätt upp någonting utan kör lite på känsla, trixar fram och tillbaka tills det blir bra.
Men i korta ord har vi här nu en risgratäng med kyckling och tomatsås.
Börja med att koka ris och lägg i botten med en form.
Stek kyckling med salt, peppar, timjan och strimlad paprika och lägg åt sidan.
Kör ihop en tomatsås med lök, vitlök, krossade tomater, vitt vin, grönsaksbuljong, salt, peppar, timjan, basilika och farinsocker. Lägg tomatsåsen på riset, kyckling över det och avsluta med ost. In i ugnen 225 grader i 15 minuter.
Wonderful!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0